Co może dać Ci content marketing?
Sposobów na dotarcie do klienta i wzbudzenie jego zainteresowania firmą i świadczonymi usługami jest wiele. Specjaliści stosują różne techniki. Jedną z nich jest content marketing, czyli pozyskiwanie odbiorców dzięki treściom. Czym dokładnie są tego typu działania promujące markę i jakie przynoszą korzyści? Sprawdź.
Content, czyli marketing treści - budowanie długotrwałych relacji
Reklama może mieć różną formę. Tradycyjne jej warianty nastawione są na błyskawiczną i bezpośrednią perswazję, która ma owocować natychmiastowymi działaniami konsumentów. Np. billboard z ofertą przeceny danego produktu powinien nakłonić do wizyty w sklepie i dokonania zakupu. Zupełnie inaczej jest w przypadku tworzenia i operowania tzw. contentem. Marketing treści to strategia, której celem jest budowanie, a następnie podtrzymywanie długotrwałych relacji z potencjalnym odbiorcą, a także kreowanie społeczności skoncentrowanej wokół brandu. Jej funkcjonowanie ma opierać się na zaufaniu, a finalnie prowadzić do sprzedaży.Czym jest treść?
Osoby zajmujące się tego typu działaniami promującymi posługują się różnego rodzaju komunikatami. Ważne jest wykorzystywanie rozmaitych kanałów dystrybucji, stosowanie odmiennych narzędzi i wysyłanie bodźców wzrokowych oraz słuchowych. Treść to nie tylko tekst, choć ten jest najczęściej używany. Artykuł blogowy czy wpis na social media wyróżniają się dużą skutecznością. W content marketingu sprawdzają się także infografiki, wideoklipy, podcasty.Korzyści marketingu treści
Celem prowadzonej kampanii jest zawsze wzrost sprzedaży, czyli poprawienie wyników finansowych firmy. Jego realizacja możliwa jest przez uzyskiwanie szeregu korzyści pośrednich, jakie zapewnia marketing treści. Wśród nich należy wymienić:- lepszą rozpoznawalność firmy,
- budowanie pozytywnego wizerunku,
- rozbudzanie zainteresowania ofertą wśród potencjalnych klientów,
- tworzenie społeczności związanej z daną marką, której członkowie stają się "nośnikami" reklamy (np. dzięki dyskusjom o podmiocie).
Stawiaj na współpracę z fachowcami
Nie ulega wątpliwości, że pozyskiwanie klientów przez operowanie treściami jest bardzo skuteczne, ale także stanowi prawdziwe wyzwanie dla osób, które nie zajmują się tym zawodowo. Dlatego warto postawić na współpracę z doświadczonymi fachowcami. Należy wybierać renomowane agencje, które mogą pochwalić się sukcesami w tego typu kampaniach.Polecane artykuły
System monitoringu GPS –wartość dodana dla biznesu!
Nowoczesne satelity pozwalają w czasie rzeczywistym kontrolować położenie pojazdów. Warto przy tym podkreślić, że w połączeniu z nowoczesnym oprogramowaniem generowane w ten sposób dane pozwalają na optymalizację wykorzystania pracy kierowców i floty pojazdów, co jest korzystne z perspektywy dzisiej
Koła rolnicze – jak wybrać odpowiednie opony?
Od właściwie dobranych opon do maszyny rolniczej zależy nie tylko jej wydajność w pracy. Mogą one wpływać także na bezpieczeństwo osoby obsługującej dany sprzęt. Jako że koła rolnicze muszą podołać różnym wyzwaniom, dobór ogumienia powinien być starannie przemyślany. Przeczytaj poniższy artykuł, by
Czy system monitoringu GPS to korzystne uzupełnienie floty?
Przedsiębiorcy prowadzący biznes, w którym istotną rolę odgrywa przemieszczanie towarów, usług lub osób, powinni dużą wagę przyłożyć do sposobu, w jaki wykorzystują flotę oraz nakład pracy kierowców. Nowoczesny system monitoringu GPS to rozwiązanie, które stanowi nieocenione narzędzie na dzisiejszym
Opony na koła rolnicze – wydłuż ich żywotność!
Zakup ogumienia do maszyn pracujących na roli nie jest małym wydatkiem. Dlatego każdy szanujący swój sprzęt, czas i pieniądze rolnik powinien zadbać o to, by wydłużyć okres eksploatacji używanych opon. Jak można to zrobić? Jeśli zadajesz sobie to pytanie – już teraz przeczytaj ten artykuł. Znajdzies