Jak zmierzyć skuteczność content marketingu?

Jak zmierzyć skuteczność content marketingu?
W przypadku działań promocyjnych najważniejsza jest skuteczność wdrażanych strategii. Bez względu na to, jakie narzędzie specjalista zdecydował się wykorzystywać, podejmowane przez niego kroki powinny przekładać się na osiągnięcie celu, czyli zwiększenie sprzedaży. Jak sprawdzić, czy content marketing jest skuteczny? Dowiedz się!

Marketing treści musi wzbudzać zainteresowanie

Najważniejszym założeniem marketingu treści jest przekonywanie odbiorcy do akcji za pośrednictwem tekstów, filmików, podcastów oraz innych komunikatów. Opracowywane materiały muszą wzbudzać zainteresowanie. Dlatego efektywność contentu mierzy się przez ustalenie, czy komunikaty są ciekawe. Pomaga w tym ocena klikalności. Liczba osób, które weszły na stronę np. z zamieszczonym artykułem, świadczy o tym, czy jego tytuł i lead były atrakcyjne. Brak odwiedzin to znak, że trzeba poprawić jakość tekstów.

Content marketing a relacja z klientem

Udany marketing treści jest wtedy, gdy przyczynia się do budowania długotrwałych relacji z odbiorcami. Jego skuteczność w dużym stopniu zależy od tego, czy do opublikowanych materiałów zaglądają te same osoby i czy wchodzą one w interakcję. Świadczyć mogą o tym m.in. komentarze zostawiane pod artykułami, liczba subskrypcji na kanale YT czy udostępnień na FB. Jest to bardzo istotne. Z jednej strony to dowód na istnienie społeczności skupionej wokół marki, z drugiej pomaga zwiększać zasięgi, docierać do szerszego grona potencjalnych klientów.

Treści a wsparcie procesu pozycjonowania

Aktywność zarówno marketera, jak i uczestników grupy może wspierać pozycjonowanie strony. Należy przeanalizować, czy content marketing pomaga poprawić widoczność w wyszukiwarce. Decyduje o tym m.in. obecność w top10 Google.

Wizyta w sklepie i współczynnik konwersji

Zadaniem marketingu treści jest tworzenie długotrwałych relacji z klientami, ale również oddziaływanie perswazyjne. Efektywność wdrożonych kampanii sprawdza się również pod kątem tego, jak publikowane materiały wpływają na wizyty w sklepie. Dobrze, jeśli odwiedziny pochodzą z kliknięć w odnośniki znajdujące się w artykułach blogowych itp. Równie ważny jest zadowalający współczynnik konwersji, czyli wysoki procent wejść zakończonych sprzedażą.

Dobry marketing treści? Postaw na doświadczenie

Pozyskiwanie klientów dzięki wykorzystywaniu tekstów czy podcastów nie jest łatwe. Proces ten wymaga wysokich umiejętności. Dlatego warto stawiać na doświadczonych fachowców, którzy mają na swoim koncie wiele udanych realizacji. Specjalista powinien mieć wiedzę, znać narzędzia, jakimi się posługuje i rozumieć trendy panujące w internecie.